Szez-ON, avagy Kétágú kétirányba ;)

Mivel jó sok bejegyzéssel el vagyok maradva repülés és sör fronton is, úgy érzem, hogy itt az ideje bepótolni. Repülés szempontjából Pipis ugyan mindig beelőz, de sebaj, egyszer úgy is fordul a kocka :D

A tavalyi évről még 2-3 távocska leírását feldobom a napokban, ezek már a facén persze megjelentek, de itt is itt a helyük. Na ennél szenvedőbb szerkezettel kevésbé lehetett volna leírni. Amúgy sör fronton is vannak bőven előre lépések, azt majd a maguk helyén kezelem.

 

Elég az, hogy az év eleji ujjgyakorlatos lecsusszanások és formába hozó Pilisi túrák bőlére eresztett leírásai :D elmaradoznak. Elég legyen az, hogy köd, takony, hó, jég, sár és napsütés ezerrel, mármint a köd felett. Mármint a napsütés a köd felett. Ja és persze sár is :D Na szóval, edzésnek kiváló volt. Repülésnek elhanyagolható, látványnak viszont odabaszos :D

20170128_155914.jpg

Timelapsed videó a pilisi naplementéről a blog végén, mivel ez a szar képtelen a OneDrive felhőben tárolt videókat a helyén kezelni

Így hát egyszer csak nagyon jó idő lett és bizony menni kellett, mert Pipis, Andris, Zoli, Dávid és még sokan mások (na jó, nem olyan sokan) bizony kirohantak Kétágúra. A viszonylag késői indulásomat legyőzendően elég gyors iramban értem fel a starthelyre, így szerencsémre mindenki csak pakolászott. Amúgy az út fantasztikus volt, sütött a nap, jöttek-mentek a cirruszok és egyszerűen csodás tavaszi napunk van. Minden csicsergett, bizsergett és ezerrel rongyoltak fel a termikek. Mrenkó Peti startját és emeléskeresését éppeg láttam a hegyoldalból. Érkezésemkor Dávid éppen húzta neki, míg Andris szokásához híven félmeztelen férfi testeket fótózgatott. Persze a termikek meg csak jöttek, hirtelen csak meleg lett ;) Pipis komótosan beszerelt, Dávid elunta a tekerést felettünk és balra elhúzott. Pipisre ráférne némi kupolázás, persze magyarázat az volt arra, hogy miért fekszik a földön a Nevi zsinórjaiba tekeredve...

 Andris a vattaúj Négyes Paprikáját gyorsan összedobta és húzott is, míg én MantraBaby hevederjeit gubancoltam. Jó dolog a kevlár, de azért naa. Egy éppen almúló termikbe húztam, de persze, hogy jött az utánpótlása, így twistelt start következett, majd fekve kifordulás és mivel a Mantra elég érzékeny a testsúly áthelyezésre, így sikerült jól leborítani jobbra, majd balra :D Valójában tetszik ez a fajta kaszkád start, úgyhogy gyakorolni fogom, jól jön majd a polgárpukkasztáshoz :D Végre a beülőben, félgázon csapattam Andrisék után, tekerni nem kellett, mert minden emelt. Finom volt, persze egy-két helyen azért rátekertem, de nem igazán volt rá szükség. Andrist Klastrompuszta után utolérve elkezdtünk magasságot nyerni. Láttuk Pipist a fehér sziklák magasságában a fennmaradásért küzdeni, meg hallottuk, ahogy mondja, hogy Dávid milyen messzi van a Pilisen túl.

Az öreg kissé feljebb került és elindult a DNy-i starhely felé szopóágon. Andris egyszer csak megunta és visszafordult, aztán én is, de közben láttam Pipist igazán mélyre kerülni, mint utólag kiderült talaj+70m-re. De az Öreg nagy mágus, mert előkapta a pakli jollyjokert és húzott vagy 10 lapot belőle, mert a visszavezető úton tekerészés közben megláttam nivó magasságában. Aztán még be is mondja, hogy négyes termiket fogott leszópódás közben. Ejj...


Már Klastromon innen vagyok, miközben erősödik a szél, úgy néz ki ugrott a Kevély projekt. Andris kiszúrt az északi végekre, Zoli fent ezren tekereg, én meg jó ha 500-on nevelgettem a termikeket, de egyik sem akart kikelni. Aztán látom Zolit, még mindig vagy ezren, hogy megpróbál Pilisen átevickélni, de feladta. Közben masszív 5-ös süllyedékbe estem, tolom szembeszélbe a gyorsított, hogy ne a fákon landoljak a Klastrom utáni dzsungelben, mikor is csak vad turbó cibálta meg MantraBabyt. Volt mit gépészkedni vele, de tudtam, hogy ez jó jel. És akkor jött a megváltás az utolsó pillanatban és 1050-ig olyan szépen kitekertem a 3-4-es termákba, hogy csak na. Na de ez emelt tovább, itten-e meg légtérplafon vagyon 1050-en, így próbáltam menekülni a termikből egy laza gyorsító+forduló kombóval. Ezzel a manőverrel sikerült beletekerni egy másik, erősebb termikbe, aminek hatására még vagy 200 m-et emelkedtem pont a plafonig :D :D :D Ennek fele sem tréfa, DNy felöl beerősödik a szél, starthelyre megpróbálok gyorsítóval visszajutni oldal-szembeszélben, de nem haladtam, na akkor oldalazzunk, majd a starthely után visszafordulok. Ekkor persze már a Dobogókői-úton túl jártam. Oldalaztam, de nem haladtam, idönként emelt és Pilis felöl kellemes rotorok érkeztek, sztem a szél megkerülte a hegyet
Befordultam, neki a Dunakanyarnak, de inkább rátartva a  szélre, Esztergomot céloztam be. Néhány pamacs jelezte, hogy még vannak lee oldali termikek, de nem igazán sikerült elcsípni őket, főleg úgy, hogy lee oldalon voltam.

Eddig sem volt kedvenc zenei műfajom a Rock&Roll, de ezek után sem lesz az :D Viszont nagyon jó érzés azt tudni, hogy amit húzol a Mantrának azt csinálja, szinte gondolkodás nélkül. Na persze jó dinamikusan, de ez így van jól. :) Aztán vagy 100-150 méteren próbálgattam menteni, ráfordulgatni a felböffenő bubikra, de nagyon nem sikeredett, feltehetően az erős szél szétfújta én meg fejben szétestem ahhoz, hogy ezt cizelláltam oldjam meg. Aztán már gyorsítón állva kellett az erdő felől kimenekülni a tisztás szélére, de még 20m-en is nyomtam neki, szinte állva szálltam le, mint egy liftben. Mantrával. Volt szél...

Klassz volt nagyon a nap, Rendes tekerés, végre lightos aktív idő, tökéletes szezonkezdésnek és belerázódásnak :D

Köszi Andrisnak a fuvart, majd Pipist összeszedtük a Pilisszentkereszti cukiban, ahol is elég fincsi gyümölcsteával és némi sütivel öblögettük le a szezonnyitót :D

 

Pilisi naplemente, timelapsed video 

Trek